Stroje hýbou skoro vším, ale musí se mazat.

pátek 26. září 2014 11:03

Nejjednodušší stroje jsou páka, kladka, nakloněná rovina, kolo na hřídeli, šroub a klín. Nejsložitější lidské ruce. Vedeny správnou hlavou dokáží divy. Co sestrojí umí ovládat. Skládám hold předkům za vše, co pro usnadnění, ulehčení a potěšení vytvořili, stejně jako všem nadšencům, kteří staré stroje, přístroje, stavby...renovují, udržují, leští, vystavují...

Úplně první byl samozřejmě vymyšlen soustruh na dámské náramky. Muzeum Nasavrky.

17.jpg

když lidstvo tento základní úkol splnilo, teprve pak mohlo začít bádat dál, až byl vymyšlen počítač.     myšlenky se tak lépe komprimují.  Technické muzeum Brno

2.jpg

muži přemýšleli jak pouhnout světem dopředu

3.jpg

a ženy jim to schvalovaly

4.jpg

ovšem před tím si všichni museli projít stoletím páry, Lužná u Rakovníka a Praha

5.JPG

než přišli na to, že to jde i jinak. Brno

6.jpg

někdy však přestali mozek používat úplně. Králíky

9.jpg

Převážnou část vynálezů lidé používají pro zábavu a usnadnění své činnosti. Tento proces byl odstartován domorodci z amazonských pralesů sestrojením kola z bambusu. Nové Hrady u Litomyšle

12k.jpg

Pak byly vymyšleny motorky pro ženy Horni Radouň

53.jpg

následoval pařez pro muže Bystřice nad Pernštejnem

106.jpg

soupravu pro vojáky Bystřice nad Pernštejnem

107.jpg

a velorex pro invalidy

100.jpg

časro řízený zvenčí

18.jpg

přibývaly další a další značky, Kuks

104.jpg

přidala se nebývalá elegance Praha

101.jpg

a nakonec se vše rozběhlo ve velkém. Křivoklát

109k.JPG

A protože lidé začali mezi sebou závodit, Brno

108.jpg

vymysleli na sebe dopravní policii. Křivoklát

15.JPG

Hned druhý den po sestrojení prvního auta byla postavena první garáž. Miláčkové nesměli od začátku moknout. Bystřice nad Pernštejnem

102.jpg

Po světě se prohání  Písek u Ladi.

19.jpg

nebo prohánělo spousta značek Slatinice

110.jpg

Na ukázku bohatě vystačí tuzemská produkce. Nejlepší je začít hned u pramene...Třeba u nádherného eSÚVéčka Tatra 17/13. Kopřivnice

20.jpg

nebo neméně elegantní limuzína Škoda 860 Mladá Boleslav

111.jpg

S dobu se karoserie zaoblovala a v Tatře ji ještě předběhli. Praha

112.jpg

Když začalo aut jezdit stále víc

25.jpg

a byly vynalezeny ladné sportovní tvary

26.jpg

začalo se závodit i na čtyřech kolech. Kopřivnice

22.jpg

Hned ten den vyjela na silnici první sanitka.

27.jpg

Přibývalo aut noblesních, což v plné míře platí o Škodě Superb Mladá Boleslav

23.jpg

ale zrovna tak výletních.

28.jpg

Celý soubor strojů v boleslavském muzeu Škodovky v regálech, jen z horních pater vidíte prd.

24.jpg

Stejně jako na silnicích, docházelo k boji i na polích. Byl nelítostný o každé zrno. Kdo by chtěl věčně třískat cepem do klasů. Tak se začalo mlátit. Zemědělské Praha

29.jpg

Nejdříve však musela být zem zúrodněna. Do nařadí zemědělci zapřáhli sebe, potom koně, Smržov

30.jpg

pak koně různých příšer,  Praha

113.jpg

až na závěr vymysleli Supra. Třemošnice

33.jpg

Výsledky se musely nutně dostavit jak u stolu, tak u stavu. Veselý kopec u Hlinska

44.jpg

Některé stroje byly velice důmyslné, jako tento přístroj na míchání marmelády.

43k.jpg

 a tak lidem najednou zbývalo více času na čaj,

45.jpg

pražení, Brno

34.jpg

a gaučink. Hlinsko

46.jpg

 mužům na miláčky

36.jpg

a k následnému hašení vlastních požárů. Olešnice

38.jpg

Ženy se zamilovaly praní a Svitavy

54.jpg

všichni dohromady začali pečovat o své zdraví a Brno

35.jpg

především dbát o zdravý způsobu života. Strakonice

39.jpg

Do oblak potom bylo hned o kousek blíž. Kunovice

 

52.jpg

Člověk je tvor společenský a srocuje se na spanilých jízdách. Miláčky má zrenovované, naleštěné, případně

40.jpg

114.jpg

Myslel však také na svoji první Náměšť na Hané

49.jpg

ale i poslední cestu Čechy pod Košířem

48.jpg

Za lidstvem je vidět velký technický pokrok. Mezi vellkými vynálezci najdeme ještě větší, ale ten největší je pouze jenom jeden.

42.jpg

Předešlé fotoreportáže Slavkov Napoleonské hry  Bonzai zahrada  Co nám vařili na Ukrajině  Kocour

Jaromír Šiša

Marek TrizuljakMoc pěkné,09:4330.9.2014 9:43:04
JaromírDěkuju12:2626.9.2014 12:26:14
Vašek VašákPane Šišo, moc hezky jste to nakladl :-)11:2626.9.2014 11:26:08

Počet příspěvků: 3, poslední 30.9.2014 9:43:04 Zobrazuji posledních 3 příspěvků.

Jaromír Šiša

Jaromír Šiša

Fotoreportáže a články, vždy s nadhledem.

Píšící, cestující a fotografující cyklista a motorkář.

REPUTACE AUTORA:
15,73

Seznam rubrik

Tipy autora

tento blog
všechny blogy